woensdag 27 juni 2012

Honeymoon

Het is ‘s ochtends 7 uur op 21 mei als de wekker gaat, na een reeks drukke dagen slepen we onszelf uit bed. De katten kijken een beetje ongerust om zich heen alsof ze weten dat er iets gaat gebeuren. We zeggen ze dat we een paar weken op reis gaan en zeggen ze gedag.Eenmaal aangekomen op schiphol is het haasten naar de gate, we vliegen al over 1, 5 uur. Bij het inchecken ontstaat er een probleem, op Danny’s ticket staat Danny de deZeeuw in plaats van Danny de Zeeuw. Daar gaat weer 45 euro voor de wijziging. We mogen het vliegtuig in en worden begroet door het vriendelijk personeel van Malaysia Airlines, nog binnen een half uur vind ik een Twilight film om te kijken en is Danny op zichzelf aangewezen.

Het is 22 mei om 11:34 als we aankomen op het vliegveld van Bali en we pakken een taxi naar ons eerste hotel ‘Kupu Kupu’ we lopen binnen in het prachtige hotel, we hebben een prachtige kamer waar het bed en bad is versierd met verschillende kleuren rozenbladeren. Vandaag doen we lekker niks, ja relaxen bij het zwembad.
De volgende dag staat ons eerste uitstapje gepland ‘Uluwatuh tempel’ we hebben hier prachtige foto’s gemaakt, omringd door brutale apen. Hierna zijn we naar het strand van Jimbaran gegaan waar we op het strand hebben kunnen genieten van het bekende seafood. Romantisch op het strand dineren terwijl we genieten van de zonsondergang.

24 mei vertrekken we uit Jimbaran en richting Ubud gegaan, onderweg nog even wat dingen bezocht. Onze eerste stop vandaag is bij de tempel ‘Batu Balan’ waar we omringd worden door prachtige beelden en mooie tempels, daarna reizen we door naar Tegenungan village waar we onze eerste waterval bezoeken. Daarna reizen we door naar ‘Goa Gajah’ olifantengrot, dit is de mooiste plek tot nu toe want het ligt midden in het oerwoud. Na even zoeken, zijn we eindelijk aangekomen in ons hotel ‘Bumi Muwa’ in Ubud, in de avond even lekker een hapje eten bij restaurant ‘the three monkees’.

25 mei vertrekken we naar een hotel verderop in Ubud ‘Yulia’ en brengen we een bezoek aan monkey forrest, geweldig al die brutale aapjes. Er sprong er zelfs een op mijn rug om een stukje fruit te bemachtigen. Zo nu even relaxen bij het zwembad en in de avond tapas eten onder het genot van live muziek bij ‘the laughing buddha’. 26 mei hebben we doorgebracht aan het zwembad, 27 mei waren de straten verdwenen onder al de regen die is gevallen maar we willen toch even een bezoek brengen aan het waterpaleis van Ubud. Daarna zijn we naar een Olifantenpark geweest waar we een ritje hebben gemaakt op een Olifant, geweldige ervaring. De Olifanten liepen vrij rond en we konden ze aaien en voeren, bijzonder om te ervaren hoe vriendelijk Olifanten kunnen zijn. Na deze spannende reis komt mijn oom Cor ons ophalen en reizen we verder naar Padang Bai en zijn we ‘s avonds gezellig uit eten geweest. 27 mei hebben we een bezoek gebracht aan de tempel ‘Ghoa Lawa’ en daarna lekker naar het strand geweest. Lita heeft de hele dag in de keuken gestaan om heerlijke Rendang voor ons te maken. De volgende dag zijn Cor en Lita vrij en gaan we samen met ons nichtje Hailley naar het waterpaleis Tirtaganga, wat een prachtige plek. Daarna rijden we verder naar Lake Batur waar we heerlijk lunchen in een restaurant op het water. 29 mei is een spannende dag, we gaan duiken met mijn oom, helaas vind ik het allemaal te eng. Danny en Cor gaan samen op stap, ze hebben prachtige vissen gezien en er komen zelfs een paar zeeschildpadden voorbij. 31 mei brengen we een bezoek aan de Gili islands, een prachtig eiland met witte stranden en helder blauwe zee. We hebben hier een prachtige villa met zwembad, overdag een beetje snorkelen en in de avond genieten van het lekker eten, Danny gaat zelfs aan de Mushroom shake.

Zaterdag pakken we de boot terug naar Padang Bai waar we nog twee dagen bij Cor en Lita logeren. Zaterdagavond gaan we mee met Cor naar de ‘Crazy Kangaroo’ waar hij op zaterdag de DJ is. De volgende dag gaan we samen met Cor en zijn vrienden naar ‘Virgin beach’ even bijkomen en genieten van het prachtige weer. 4 juni gaan we op stap met onze chauffeur Waynan en gaan we op bezoek bij een koffie plantage waar ‘Kopi Luwak’ wordt gemaakt en reizen we daarna verder naar de moedertempel van Bali ‘Besaki’ dit is echt de mooiste tempel die we hebben gezien in Bali. Aan het begin van de avond komen we aan in Lovina, de volgende ochtend om half zes op om dolfijnen te gaan kijken, echt helemaal geweldig om de dolfijnen uit het water te zien springen. Om twaalf uur rijden we verder naar een hot spring waar we even kunnen bijkomen en kunnen praten met de lokale bevolking, dan is het tijd om een bezoek te brengen aan de GitGit waterval waar we tegen een paar prachtige schilderijen aanlopen, meenemen dus. In de avond komen we aan bij Lake Bratan waar we samen met onze chauffeur overnachten in onze villa. De volgende ochtend reizen we weer verder, veel te zien vandaag. We bezoeken de ‘Ulun Bratan’ tempel, de Botanische tuinen en de prachtige rijst terrassen ‘Jatiluwih’. In de avond komen we aan in Negara en nemen we afscheid van onze chauffeur.

Negara is toch niet zo spannend en in de omgeving is ook niets te beleven, we besluiten de volgende dag te vertrekken naar Kuta. Na een bezoekje aan de tempel ‘Tanah Lot’ (water tempel) komen we aan bij ons hotel ‘De Kuta’, was een geweldig modern hotel en goed nieuws voor ons er zijn geen deluxe kamers meer dus we worden verplaats naar een exclusive kamer voor dezelfde prijs. Vrijdag 8 juni zijn we gaan winkelen en daarna lekker aan het strand gaan liggen, in de avond lekker uit eten bij 90 degrees waar een leuke live band speelt. Zaterdag 10 juni gaan we nog even wat winkeltjes af en eten we een hapje bij KFC, we lopen terug over het strand van Kuta waar we een zeeschildpadden opvang vinden en toevallig zijn er baby schildpadjes uitgekomen. Er word ons verteld dat als je een donatie doet, wij de volgende dag twee van deze prachtige beestjes mogen uitzetten. Deze kans kunnen we natuurlijk niet laten liggen en we doen een donatie.

In de avond gaan we uit in Kuta ‘61 Legian’ met mijn oom Cor en Lita, om de teleurstellende wedstrijd van Oranje-Denemarken te kijken en daarna helemaal los te gaan. Om half 5 gaan we slapen en zondag om half 11 in de ochtend brengen we een bezoek aan het waterpark ‘Waterbomb’ en genieten we van alle spannende glijbaan attracties. Hierna even winkelen bij ‘Discovery shopping mall’ en dan is het eindelijk zover, we gaan onze schildpadjes uitzetten. We komen aan op het strand en zien een enorme menigte die hier ook allemaal zijn om de schildpadjes uit te zetten of om dit te bewonderen, een unieke ervaring die we niet hadden willen missen. Met onze gedachten bij Benji zetten we de kleine schilpadjes op het strand en lopen ze richting de zee. Maandag haalt mijn oom Cor ons op en gaan we voor onze laatste drie dagen naar Padang Bai. Dinsdag gaan we met Cor, Lita en Hailley naar de Bali zoo waar we de mogelijkheid krijgen om op de foto te gaan met een krokodil, bearcat en een tijger. Wat een geweldige dag! De volgende dag pakken we onze spullen in en om 15:00 brengen Cor en Lita ons naar het vliegveld, het is tijd om naar huis te gaan. Om half 8 vliegen we naar Kuala Lumpur waar we overstappen naar Amsterdam, donderdag om half 7 komen we aan in Amsterdam. Het was een geweldige huwelijksreis maar het is ook fijn om weer thuis te zijn!